1. Algemene bepalingen
1.1. Behoudens schriftelijk anders overeengekomen en onverminderd de toepasselijkheid van eventuele bijzondere voorwaarden, zijn deze algemene voorwaarden, met uitsluiting van gebeurlijke voorwaarden van de Klant (zoals hierna gedefinieerd), van toepassing op elke offerte van A.A. AUTOGLAS MOBILE BVBA, met zetel te 2150 BORSBEEK, de Robianostraat 76 en met ondernemingsnummer 0889.530.382 (hierna “A.A. AUTOGLAS”), op elke factuur van A.A. AUTOGLAS, en/of op elke overeenkomst tussen enerzijds A.A. AUTOGLAS en anderzijds haar klant (hierna de “Klant”) die betrekking heeft op de verkoop van producten door A.A. AUTOGLAS (hierna de “Producten”) en/of de uitvoering van werken door A.A. AUTOGLAS (hierna de “Werken”), en, in het algemeen, op elke verrichting van A.A. AUTOGLAS.

1.2. A.A. AUTOGLAS behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden steeds te wijzigen.

1.3. Deze algemene voorwaarden gelden onverminderd de toepassing van dwingende wettelijke bepalingen hetzij ter bescherming van ondernemingen i.d.z.v. artikel I.1.1° Wetboek van Economisch Recht (hierna “WER”) en i.d.z.v. artikel I.8.39° WER, hetzij ter bescherming van consumenten i.d.z.v. artikel I.1.2° WER. De eventuele ongeldigheid van een bepaling van deze algemene voorwaarden, leidt niet tot de ongeldigheid van het geheel van deze algemene voorwaarden; de rechter heeft de bevoegdheid de draagwijdte van een ongeldige bepaling zodanig aan te passen dat zij niet meer ongeldig is maar tegelijk maximaal beantwoordt aan de doelstelling van de oorspronkelijke ongeldige bepaling.

1.4. Uitsluitend Belgisch recht is van toepassing op deze algemene voorwaarden. Enkel het vredegerecht van het kanton Deurne en de rechtbanken van Antwerpen, afdeling Antwerpen, volgens hun respectieve bevoegdheden, zijn bevoegd om kennis te nemen van enig geschil tussen A.A. AUTOGLAS en de Klant, onverminderd het discretionaire recht van A.A. AUTOGLAS om de Klant te dagvaarden voor de rechtbank van de woonplaats resp. maatschappelijke zetel van de Klant.

1.5. De eventuele bijzondere voorwaarden die zijn overeengekomen tussen A.A. AUTOGLAS en de Klant (bijvoorbeeld bij een afzonderlijke overeenkomst) hebben, in geval van tegenstrijdigheid, voorrang boven deze algemene voorwaarden.

1.6. De termen “bvb.”, “o.m.”, “waaronder”, “zoals” houden een niet-limitatieve opsomming in.

2. Offertes

2.1. Behoudens anders vermeld op de offerte, zijn de offertes van A.A. AUTOGLAS louter informatief, niet bindend en geldig gedurende 30 kalenderdagen.

2.2. Wijzigingen aan de offertes van A.A. AUTOGLAS zijn slechts geldig indien A.A. AUTOGLAS deze schriftelijk heeft aanvaard.

3. Verkoop en levering van de Producten

3.1. De Producten worden geleverd zoals omschreven op de offerte, overeenkomst of factuur.

3.2. De Klant is gehouden de Producten onmiddellijk bij levering te controleren op eventuele zichtbare gebreken of zichtbare niet-conformiteit.

3.3. De levering van de Producten vindt plaats op het ogenblik dat de Producten de magazijnen van A.A. AUTOGLAS verlaten.

3.4. De Klant aanvaardt dat de ruiten die A.A. AUTOGLAS levert en/of plaatst niet noodzakelijk geleverd zijn door de producenten van de voertuigen waarin de betreffende ruiten moeten worden geplaatst. Indien de Klant wenst dat A.A. AUTOGLAS een ruit levert en/of plaatst die geleverd is door de producent van het voertuig waarin de betreffende ruit moet worden geplaatst, dan dient de Klant zulks voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst met A.A. AUTOGLAS schriftelijk te melden aan A.A. AUTOGLAS. De Klant aanvaardt dat de prijs van de ruit geleverd door de producent van het voertuig waarin de betreffende ruit moet worden geplaatst, hoger kan zijn dan een ruit die niet door de betreffende producent geleverd is en dat de leveringstermijn van de ruit geleverd door de producent van het voertuig waarin de betreffende ruit moet worden geplaatst, langer kan zijn.

3.5. Dit artikel en de overige bepalingen i.v.m. de levering van Producten gelden eveneens wanneer A.A. AUTOGLAS in het kader van de uitvoering van Werken een nieuw Product levert, bvb. bij het vervangen van een ruit.

4. Uitvoering van de Werken
4.1. De Klant erkent en aanvaardt dat A.A. AUTOGLAS voor de uitvoering van de Werken beroep kan doen op onderaannemers, externe leveranciers of externe dienstverleners.

4.2. De Klant is als enige verantwoordelijk voor alle voor de Werken vereiste toelatingen dewelke vóór de aanvang van de Werken moeten zijn afgeleverd. Eventuele schadevergoedingen of boetes naar aanleiding van het voorgaande vallen integraal ten laste van de Klant en de Klant zal A.A. AUTOGLAS terzake vrijwaren.

4.3. De Klant zal A.A. AUTOGLAS alle informatie bezorgen nodig om de Werken (goed) uit te voeren, de uitvoering ervan te vergemakkelijken en/of risico’s te vermijden of in te perken.

4.4. Voor het geval de Klant de uitvoering van Werken buiten de maatschappelijke zetel van A.A. AUTOGLAS bestelt, garandeert de Klant dat de ruimte waarin de Werken moeten worden uitgevoerd goed verlicht en stof- en tochtvrij is en dat temperatuur in de betreffende ruimte minimaal 15°C bedraagt.

4.5. Voor het geval Werken worden uitgevoerd aan ruiten met camera, is uitsluitend de Klant verantwoordelijk voor het opnieuw plaatsen, ijken, kalibreren en/of programmeren van de camera. Voor het geval door de uitvoering van Werken aan ruiten apparatuur afkomstig van de producent van het voertuig (bvb. antennes en sensoren) opnieuw door de producent of erkende concessiehouders van de producent moet worden geplaatst, geijkt, gekalibreerd en/of geprogrammeerd, is de Klant ertoe gehouden deze plaatsing, ijking, kalibratie en/of programmering uitsluitend te laten

uitvoeren door door A.A. AUTOGLAS aangewezen producenten of erkende concessiehouders, bij gebreke waaraan A.A. AUTOGLAS niet aansprakelijk is voor de hieraan verbonden kosten noch voor enige andere schade. A.A. AUTOGLAS is niet verantwoordelijk voor de plaatsing, ijking, kalibratie en/of programmering van apparatuur die niet afkomstig is van de producent van het voertuig (bvb. dash cams, microfoons, DAB-antennes, sierraden aan de spiegel, luchtverversers).

4.6. De Klant aanvaardt dat A.A. AUTOGLAS het recht heeft een ruit te vervangen indien A.A. AUTOGLAS vaststelt dat herstel ervan niet meer mogelijk is. Artikel 6.2 is van overeenkomstige toepassing.

5. Leveringstermijn, eigendomsvoorbehoud en retentierecht
5.1. Behoudens indien de Klant een consument is, is de overeengekomen leveringstermijn indicatief.

5.2. De eigendom van de Producten, zelfs na hun incorporatie, zal pas aan de Klant worden overgedragen na integrale betaling door de Klant, met inbegrip van de overeengekomen prijs, (gerechts)kosten en eventuele interesten en schadevergoedingen. Niettemin zullen de risico’s m.b.t. de Producten integraal gedragen worden door de Klant vanaf het moment dat deze aan hem worden geleverd. Tot op het ogenblik dat de eigendom van de Producten effectief aan de Klant is overgedragen, is het de Klant uitdrukkelijk verboden om eender welke daad van beschikking te stellen m.b.t. deze Producten, bvb. verkoop, ruil, schenking, uitlening, inpandgeving, incorporatie of verwerking. De Klant verbindt zich ertoe A.A. AUTOGLAS onmiddellijk te verwittigen per aangetekend schrijven van elk beslag dat door een derde op de Producten zou zijn gelegd.

5.3. A.A. AUTOGLAS is gerechtigd alle goederen (inclusief voertuigen) die haar door de Klant in het bezit zijn gesteld, alsook alle Producten die de Klant bij A.A. AUTOGLAS heeft besteld, in haar bezit te houden totdat de Klant al zijn verplichtingen t.a.v. A.A. AUTOGLAS integraal heeft vervuld.

6. Prijzen, facturatie en betaling
6.1. Alle opgegeven prijzen van de Producten zijn steeds exclusief belastingen, exclusief eventuele clipsen, sierlijsten, vijzen, binnenbekleding, rubbers, lijm-, kleef- en dichtingsproducten die gebruikt worden tijdens de uitvoering van de Werken, exclusief de kosten verbonden aan het verwijderen van glasresten, en exclusief eventuele vervoers- en verpakkingskosten. Voormelde kosten worden bijkomend aangerekend en zijn steeds integraal ten laste van de Klant.

6.2. Voor de Producten en/of de Werken is de Klant aan A.A. AUTOGLAS de vergoeding verschuldigd zoals bepaald in de overeenkomst. Alle wijzigingen van de Werken of meerwerken vallen integraal ten laste van de Klant volgens de op het moment van de uitvoering van kracht zijnde prijzen van A.A. AUTOGLAS.

6.3. Voor het geval de Klant na een plaatsbezoek door A.A. AUTOGLAS op enige andere plaats dan de maatschappelijke zetel van A.A. AUTOGLAS geen order plaatst bij A.A. AUTOGLAS, of voor het geval de Klant de uitvoering van Werken buiten de maatschappelijke zetel van A.A. AUTOGLAS bestelt maar de betreffende ruimte niet voldoet aan de voorwaarden zoals uiteengezet in artikel 4.4 zodat de Werken aldaar niet kunnen worden uitgevoerd, behoudt A.A. AUTOGLAS zich het recht voor de eventuele door A.A. AUTOGLAS bestelde Producten alsook de aan het plaatsbezoek verbonden kosten in rekening te brengen van de Klant, m.n. aan een uurtarief van EUR 60,- exclusief btw per uur en aan een kilometervergoeding van EUR 0,45,- exclusief btw per kilometer.

6.4. Indien de Klant nalaat het voertuig binnen drie kalenderdagen na terbeschikkingstelling door A.A. AUTOGLAS af te halen, is A.A. AUTOGLAS gerechtigd stallingskosten aan te rekenen aan EUR 7,25 exclusief btw per kalenderdag.

6.5. Behoudens andersluidende schriftelijke overeenkomst, zijn alle facturen van A.A. AUTOGLAS betaalbaar op haar maatschappelijke zetel contant bij levering van het besteld Product of bij afhaling van het voertuig waaraan Werken zijn uitgevoerd.

6.6. Uitsluitend de Klant is verantwoordelijk voor de voldoening van de facturatie van de Klant. Ook voor het geval de verzekeraar van de Klant de facturatie van A.A. AUTOGLAS niet (integraal) voldoet, is de Klant gehouden tot voldoening van de facturatie van A.A. AUTOGLAS. Het is de uitsluitende verantwoordelijkheid van de Klant om A.A. AUTOGLAS in kennis te stellen van de verzekeraar van de Klant. De Klant aanvaardt dat de door A.A. AUTOGLAS gehanteerde prijzen kunnen afwijken van INFORMEX-prijzen.

6.7. Voor het geval een natuurlijke persoon een overeenkomst afsluit met A.A. AUTOGLAS, is hij of zij persoonlijk verantwoordelijk voor de vergoeding van A.A. AUTOGLAS, onverminderd het recht van A.A. AUTOGLAS om te factureren aan de werkgever, leasinggever, vennootschap of enige andere derde waarvoor de natuurlijke persoon verklaart te handelen.

6.8. Indien de Klant uit meerdere personen (natuurlijke en/of rechtspersonen) bestaat, zijn deze hoofdelijk en ondeelbaar gehouden tot de betalingen waartoe deze algemene voorwaarden en/of de overeenkomst hen verplicht.

6.9. Bij gebrek aan integrale en tijdige betaling van één of meerdere facturen, heeft A.A. AUTOGLAS vanaf de vervaldatum van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling recht op de betaling van moratoire interesten. Voor het geval de Klant een onderneming is, wordt de interestvoet begroot op de interestvoet zoals bepaald door artikel 5 van de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties. Voor het geval de Klant een consument is, wordt de interestvoet begroot op 5% per jaar. Bovendien heeft A.A. AUTOGLAS in voorkomend geval en op voorwaarde dat de Klant een onderneming is recht op de betaling van een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het onbetaalde factuurbedrag met een minimum van EUR 50,-, en dit telkens onverminderd het recht van A.A. AUTOGLAS op een hogere vergoeding mits bewijs van hogere werkelijk geleden schade.

6.10. Bij gebrek aan betaling op de datum van opeisbaarheid van één of meer facturen, worden alle openstaande maar nog niet opeisbare facturen van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling lastens de Klant

opeisbaar. Alle betalingen door de Klant worden eerst toegerekend op interesten, schadevergoeding en eventuele (gerechts)kosten, en pas daarna op de hoofdsom van de langst vervallend factu(u)r(en).

6.11. Behoudens voorafgaande schriftelijke toestemming van A.A. AUTOGLAS, is compensatie door de Klant niet toegelaten, behoudens indien de Klant een consument is.

7. Garantie
7.1. De door A.A. AUTOGLAS geboden levenslange garantie op het vervangen van ruiten is beperkt tot de hechting en waterdichtheid van de vervangen ruiten, op voorwaarde van normaal gebruik en op voorwaarde dat de sponningen waarin de ruiten worden geplaatst ongeschonden, onvervormd en onaangetast zijn (bvb. door ongevallen, roest of andere factoren). A.A. AUTOGLAS biedt levenslange garantie tegen het loskomen en/of verkleuren van door A.A. AUTOGLAS verkochte en aangebrachte raamfolie, op voorwaarde van normaal gebruik. Onder levenslang moet worden begrepen de normale levensduurte van de betreffende ruit resp. folie.

7.2. De garantie op de Producten is de garantie zoals deze geleverd door de fabrikant van de Producten.

7.3. A.A. AUTOGLAS levert geen garantie voor gebruiksschade aan de Producten, bvb. steenslag, krassen, zandstraaleffect (bvb. door hogedrukreiniging of gebruik van carwash systemen).

7.4. De Garantie wordt slechts geleverd tegen voorlegging van de originele factuur van A.A. AUTOGLAS.

8. Klachten – gebreken
8.1. Elke klacht over geleverde Producten m.b.t. zichtbare gebreken en/of zichtbare niet-conformiteit, en/of over uitgevoerde Werken moet op straffe van verval gemotiveerd en per aangetekend schrijven geschieden uiterlijk binnen veertien (14) kalenderdagen na levering of uitvoering. Bij gebreke hieraan wordt de klacht als onontvankelijk beschouwd en wordt de Klant geacht de Producten en/of de Werken te hebben aanvaard.

8.2. Voor verborgen gebreken in de Producten kan A.A. AUTOGLAS enkel worden aangesproken binnen de hierna volgende grenzen: (i) iedere klacht moet binnen drie (3) maanden na de vaststelling ervan bij aangetekend schrijven aan A.A. AUTOGLAS worden gericht met een nauwkeurige opgave van het voorwerp van de klacht en de Producten waarop de klacht betrekking heeft; (ii) het recht om een klacht in te stellen vervalt in ieder geval na één (1) jaar, te rekenen vanaf de vaststelling van het verborgen gebrek; ingeval de Klant een consument is, kan deze termijn niet eerder verstrijken dan twee jaar vanaf de levering van de Producten.

8.3. Aangepaste, beschadigde of verwerkte Producten worden niet teruggenomen en/of terugbetaald.

9. Aansprakelijkheid
9.1. A.A. AUTOGLAS is uitsluitend aansprakelijk voor haar opzet en zware fout, alsook voor het opzet en de zware fout van haar aangestelden.

9.2. A.A. AUTOGLAS is niet aansprakelijk voor indirecte schade. Onder indirecte schade wordt onder meer begrepen gevolgschade (bvb. economische schade (bvb. winstderving door onbruik van het voertuig), kosten verbonden aan het gebruik van een ander voertuig, verlies van opportuniteiten, verlies van klanten), immateriële schade (bvb. reputatieschade), schade aan andere goederen dan de door A.A. AUTOGLAS geleverde Producten of dan de goederen waaraan A.A. AUTOGLAS Werken heeft uitgevoerd.

9.3. De totale aansprakelijkheid van A.A. AUTOGLAS jegens de Klant is, zowel voor directe als indirecte schade, in ieder geval beperkt (i) m.b.t. de Producten tot het netto-aankoopbedrag (exclusief belastingen) van het (de) order(s) waarop de fout betrekking heeft en (ii) m.b.t. de Werken tot het laagste van volgende bedragen: hetzij de prijs voor de Werken, hetzij het bedrag waarvoor A.A. AUTOGLAS verzekerd is bij haar BA-verzekeraar en dat daadwerkelijk door haar BA-verzekeraar wordt uitbetaald.

9.4. A.A. AUTOGLAS kan in geen geval hoofdelijk, ondeelbaar of in solidum met derden gehouden zijn schade te vergoeden.

9.5. A.A. AUTOGLAS is niet tot vrijwaring wegens uitwinning gehouden.

9.6. A.A. AUTOGLAS is niet aansprakelijk voor verlies of diefstal van voorwerpen in de voertuigen waaraan Werken worden uitgevoerd.

9.7. A.A. AUTOGLAS is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door het besturen van het voertuig van de Klant door aangestelden van A.A. AUTOGLAS in het kader van een overeenkomst.

9.8. A.A. AUTOGLAS is niet aansprakelijk voor eventuele schade aan de Klant of aan derden indien de uitvoering van de Werken buiten de maatschappelijke zetel van A.A. AUTOGLAS plaatsvindt.

9.9. A.A. AUTOGLAS zal zich maximaal inspannen om bij de uitvoering van Werken bestaande uit herstellingswerken aan een ruit geen bijkomende schade toe te brengen aan de ruit. De Klant aanvaardt echter dat bijkomende schade nooit kan worden uitgesloten en dat zulks geen zware fout in hoofde van A.A. AUTOGLAS oplevert. A.A. AUTOGLAS is derhalve niet aansprakelijk voor bijkomende schade aan de ruit ten gevolge van Werken bestaande uit herstellingswerken aan de ruit.

10. Overmacht
10.1. A.A. AUTOGLAS is niet aansprakelijk voor de niet-nakoming, de niet-tijdige nakoming of de niet-behoorlijke nakoming van (een van) haar verbintenissen die het gevolg is van overmacht. Onder overmacht wordt begrepen de gebeurtenis die nakoming van de verbintenis van A.A. AUTOGLAS redelijkerwijze onmogelijk, bijzonder moeilijk of bijzonder duur maakt, ook al was deze ten tijde van de totstandkoming reeds te voorzien.

10.2. Zonder limitatief te zijn, worden volgende gebeurtenissen geacht overmacht voor A.A. AUTOGLAS uit te maken: staking, lock-out, oorlog, overheidsverplichting, opeising, bezetting van het grondgebied, oproer, aanslag, overval, sabotage, epidemie, ziekte, brand, overstroming, sneeuwval, storm, aardbeving, natuurramp, verandering van transporttarieven, verandering van douanetarieven, tekort aan arbeidskrachten, tekort aan brandstof, defect van de machines, verkeershinder, te late levering door haar leverancier of onderaannemer,

insolventie van haar leverancier of onderaannemer, onvoldoende voorraad bij haar leverancier of onderaannemer en iedere vreemde oorzaak van haar leverancier of onderaannemer. Voormelde gebeurtenissen worden geacht voor A.A. AUTOGLAS onvoorzienbaar en onvermijdbaar te zijn.

10.3. In geval van overmacht heeft de Klant ten laste van A.A. AUTOGLAS geen enkel recht op schadevergoeding uit welken hoofde ook.

11. Wanprestaties – beëindiging van de overeenkomst
11.1. A.A. AUTOGLAS heeft het recht om haar verbintenissen met onmiddellijke ingang en zonder voorafgaande ingebrekestelling op te schorten zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn (i) wanneer de Klant zijn verbintenissen t.a.v. A.A. AUTOGLAS niet nakomt, bvb. bij gebreke aan integrale betaling op de vervaldag van een of meerdere facturen, zelfs in het kader van een andere overeenkomst dan degene waarop de wanprestatie betrekking heeft, en (ii) wanneer A.A. AUTOGLAS gegronde redenen heeft om eraan te twijfelen dat de Klant zijn verplichtingen jegens haar zal nakomen (i.h.b. in geval de solvabiliteit van de Klant niet meer gegarandeerd is, bvb. in het geval van uitgifte van een cheque zonder dekking, protest van een wissel, beslag, ontbinding, vereffening, collectieve schuldenregeling, faillissement, negatief eigen vermogen resp. door/van/lastens de Klant).

11.2. Indien de Klant de op hem rustende verplichtingen niet nakomt, heeft A.A. AUTOGLAS het recht de overeenkomst met de Klant zonder voorafgaande rechterlijke tussenkomst te ontbinden lastens de Klant. A.A. AUTOGLAS kan de overeenkomst met de Klant slechts buitengerechtelijk ontbinden overeenkomstig dit artikel indien A.A. AUTOGLAS de Klant per aangetekend schrijven in gebreke heeft gesteld en de Klant heeft nagelaten binnen een termijn van 15 (vijftien) kalenderdagen na de poststempel van voormelde ingebrekestelling zijn contractuele verplichtingen alsnog na te komen.

11.3. In geval van ontbinding van de overeenkomst door A.A. AUTOGLAS lastens de Klant overeenkomstig artikel 11.2, alsook in geval voortijdige beëindiging van de overeenkomst door de Klant, heeft A.A. AUTOGLAS recht op (i) vergoeding van alle gemaakte kosten, (ii) vergoeding van de door de Klant bestelde Producten en op (iii) een schadevergoeding forfaitair begroot op 30% van overeengekomen totaalprijs van de overeengekomen maar niet uitgevoerde Werken, het voorgaande telkens onverminderd het recht van A.A. AUTOGLAS op een hogere schadevergoeding mits bewijs van hoger werkelijk geleden schade. Het voorgaande laat onverlet de verplichting van de Klant om tot integrale betaling over te gaan van alle geleverde en niet teruggenomen Producten en van alle uitgevoerde Werken.

11.4. De overeenkomst eindigt automatisch indien de Klant in staat van faillissement zou zijn verklaard dan wel het faillissement zou hebben aangevraagd of bescherming tegen zijn schuldeisers zou hebben aangevraagd (onder voorbehoud van uitsluiting van deze mogelijkheid door de relevante wetgeving).

12. Bescherming van persoonsgegevens

12.1. A.A. AUTOGLAS is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens van de Klant. A.A. AUTOGLAS treft alle passende technische en organisatorische maatregelen opdat de verwerking van persoonsgegevens in overeenstemming zou zijn met de geldende wetgeving inzake gegevensbescherming, w.o. de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU) 2016/679 van 27 april 2016 (hierna: “AVG”).

12.2. De Klant zal de geldende wetgeving inzake gegevensbescherming, met inbegrip van de AVG, naleven en hiertoe alle passende technische en organisatorische maatregelen treffen.

13. Beeld- en/of geluidsopnames
13.1. Het is de Klant niet toegestaan beeld- en/of geluidsopnames te maken. Uitsluitend A.A. AUTOGLAS (of haar eventuele onderaannemers) heeft het recht om beeld- en/of geluidsopnames te maken.

13.2. De Klant aanvaardt dat A.A. AUTOGLAS alle maatregelen neemt om het maken van beeld- en/of geluidsopnames onmogelijk te maken zolang zij (of haar eventuele onderaannemers) het voertuig onder zich houdt, bijvoorbeeld door het uitschakelen, deactiveren, ontkoppelen en/of verwijderen van opnameapparatuur en/of audiovisueel materiaal. De Klant doet definitief en onherroepelijk afstand van alle rechten, vorderingen en aanspraken (bijvoorbeeld op schadevergoeding) lastens A.A. AUTOGLAS met betrekking tot beeld- en /of geluidsopnames (bijvoorbeeld in verband met het uitschakelen, deactiveren, ontkoppelen en/of verwijderen van opnameapparatuur en/of audiovisueel materiaal).

13.3. De Klant aanvaardt dat eventuele beeld- en/of geluidsopnames van de periode waarin A.A. AUTOGLAS (of haar onderaannemers) het voertuig onder zich houdt en die niet gemaakt zijn door A.A. AUTOGLAS (of haar onderaannemers) niet kunnen worden verwerkt en derhalve onder meer niet in rechte en/of daarbuiten kunnen worden gebruikt; de Klant erkent terzake het belang van A.A. AUTOGLAS op eerbiediging van de wetgeving inzake gegevensbescherming, en op bescherming van intellectuele eigendomsrechten en/of bedrijfsgeheimen. Voor het geval door of namens de Klant toch beeld- en/of geluidsopnames zouden zijn gemaakt, verbindt de Klant zich ertoe deze op eerste verzoek van A.A. AUTOGLAS onmiddellijk, definitief en onherroepelijk te wissen en gewist te houden en zal de Klant A.A. AUTOGLAS integraal vrijwaren jegens alle rechten, vorderingen en aanspraken (bijvoorbeeld op schadevergoeding) die lastens A.A. AUTOGLAS zouden worden gesteld (bijvoorbeeld wegens inbreuk op wetgeving inzake gegevensbescherming of schending van intellectuele eigendomsrechten en/of bedrijfsgeheimen).

Uw autoruit, onze zorg – A.A. Autoglas

Openingsuren
Weekdagen 7u30 - 17u00
Enkel op afspraak
De Robianostraat 76
2150 Antwerpen

© 2024 A.A. Autoglas | Privacybeleid | Cookiebeleid | Algemene voorwaarden | Made by your